fredag, april 14, 2017

Drömma mig bort




* * *
Ibland kommer inspirationen med vetskapen om att man ska åka bort för en stund.

Som att ens sinnen öppnas redan på flygplatsen, på-väg-bort. Det är en härlig känsla.

Om jag fick drömma mig iväg just precis nu, skulle jag lära mig nytt. Gärna på ett ställe där allt finns koncentrerat - som härWorld Trade Center i Stockholm [länk]. Smidigt när byggnaden går ihop med Cityterminalen, dessutom.

Schysst boende, fin frukostbuffé (det bästa som finns!) och lunch på en piazza.

Jag skulle lyssna på en stilsäker journalist och kanske någon författare och jag skulle öva på att skriva. På att få in mer lukt och känsla och järvhet i mina texter.

Sedan skulle vi deltagare samlas och äta middag. Utan att behöva förflytta oss, utan bara låta dagen flyta vidare och bli kväll.

Så skulle det vara. 
Om jag drömmer mig iväg till WTC i Stockholm – som jag skriver detta inlägg med.

Jag skulle lära mig nytt och samtidigt inspireras av omgivning och mat och andra människor. Och allt skulle sedan följa med mig hem, i hjärtat och i fingertopparna.



Inga kommentarer: