tisdag, april 04, 2017

{ Stengods och ögonblick }


* * *
Medan veckorna rullar på funderar jag kring mitt bloggnamn. Vad jag står för.

Vad som är kärnan.

Jag har funderat på att nischa mig. Men hur? Inredning. Träning, hälsa. Mat. Men inget känns tillräckligt mycket som ~ jag.

Landar i att kärnan är ögonblicken. Mina ögonblick. De stunderna kan handla om allt från inredning till träning hälsa och mat; och allt möjligt annat.

Det är att se det stora i det lilla. Och ibland bara det lilla i det lilla. 

Att fånga upp godnattstunden eller fina ord eller känslan efter ett svettjobbigt träningspass.

Det är ögonblick jag vill förmedla.

{ mina ögonblick }

- - - -

Och så drömmer jag om nytt porslin. Det vi har nu börjar vara slitet och jag njuter av bilder på stengods. Tycker om Indiskas Chennai-serie och har den stora salladsskålen i blekturkos mot grå. Men jag tycker all mat-tallrikarna är något små i storleken.

Och så verkligen älskar jag muggarna från Broste Copenhagen. Jag har några andra muggar därifrån. De är många, många år använda, men fortfarande favoriter.

Med den här, så tänker jag att jag kan sitta hemma, men ändå känna att jag dricker latte pudrad med kardemumma någon helt annanstans.



2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Gillar nya namnet - för mig är det DU!

Det där med porslin är svårt. Vi funderar fortfarande efter fem år... Har nog landat i att det blir ett hopplock, assietter från Marimekko. Djuptallrikar från något annat och tallrikar från en tredje. Eller så köper vi vitt vanligt enkelt från Åhléns...

Mari sa...

Ha ha, ja jag kommer nog också att fungera i fem år. Minst. Hopplock låter fint, tycker jag <3

Och tack för feedback på nya namnet. Det värdesätter jag. Kram!