söndag, april 30, 2017

Kalashelg


* * *
Det var en ovanligt fullplanerad lördag.

Bäst av allt: Solsken och lite försiktig värme.

Jag började dagen med sovmorgon och sedan hundpromenad, med hund (givet) och Markus.


Sedan åkte vi på dansuppvisning på stan, innan det var dags för helgens första kalas. Vi firade kusin Lovis som blivit tio innan vi åkte hit: Till en favoritplats i Piteå.

Pensionatet.


Min vän Ewa firade att hon fyllt år och vi fick fika med flera favoritpersoner.


Fikat var såklart jättegott. Och atmosfären.

Kärlek på helheten.


Det var svårt att slita sig.

Men vi fick åka vidare hemåt, eftersom Siri och hennes klass i Svenska balettskolan skulle agera fördansare till en föreställning. Så vi fixade tidig middag och använde en halv burk hårsprej till dansfrisyren.

Jag hann springa en härligt snabb runda innan farmor och Siris kusin hämtade mig för dansföreställningen.

Älskar som alltid att se min favoritmänniska dansa. Och huvudnumret var helt fantastiskt. Kroppar i rörelse är magiskt. Den här föreställningen var omtumlande, malande, euroforisk och vacker.

Sedan slutade vi dagen i soffan med te och glass.

Nu är Siri på ytterligare ett kalas, och så ser vi fram emot en Valborgskväll med vänner, mat och ett glas vin.

Livet. Kärlek på det.




Inga kommentarer: