måndag, april 03, 2017

Nya vardagsveckan


* * *
Så går jag rakt från en jobbhelg och in i en ny vardagsvecka.

I dag har varit en spännande dag, ska berätta mer när jag landat. Men det känns bra!

I går gjorde Markus en indisk gryta med massa grönsaker, linser och vit fisk. Det var så gott. Och i dag har vi ätit kyckling med creme fraiche, örter och perfekt tillred broccoli.

Matveckan fortsätter med sesampanerad lax och cole slaw, morotssoppa och snabba pizzor.


Jag klurar också på att föra in mer turkost här.

Turkost?

Det är en färg jag aldrig känt mig sugen på. Men jag har ett vitnött sidobord som kanske får bli kalkfärgat turkost. Och så har jag sett en fin vas i sprucken turkos färg. Sedan fann jag några kuddar också, med inslag av samma. Tror det kan bli fint.

Lite försiktig färg och lite vår.

Så har vi en ny vecka. Med god mat och turkosa drömmar och bokklubb.

Härligt.



Inga kommentarer: