måndag, januari 01, 2018

Första januari


* * *
I början av december bestämde jag mig för att ta ledigt två veckor 
under julen, och jag är så glad för mitt beslut. Det är så härligt att 
inte behöva vara så uppstyrd, att kunna låta dagarna rinna iväg. 
Kanske har jag också känt mig mätt på att uttrycka mig, 
som att alla ord och alla bilder jag komponerar i jobbet 
vattnar ur allt jag vill fånga i meningar och fotografier när jag är ledig. 

Ibland känns det som om allt och inget redan är sagt, 
och jag fastnar i ett vem bryr sig, det här är inte bra nog.

Jag har knappt lyft systemkameran, 
och sällan klickat fram mobilkameran.

Bilden här ovanför tog jag under en eftermiddagspromenad till 
vår lokala matbutik, en busskur med frosttäcke fick mig 
att stanna upp.

Annars stannar jag i tankarna. Under nyårsaftonskvällen spelade 
vi ett slags spel som handlade om att blicka bakåt på året som gått 
och att titta framåt mot året som kommer.

Jag summerar det som betytt och varit viktigt och formulerar 
nya önskningar inför 2018, Jag ska dela med mig här också, 
tänker jag.

Men just nu ska jag snöra på mig löparskorna och kombinera 
någon kilometers löpning med middagshandling.

Vi inleder det nya året med chili sin carne och nachochips 
och kanske ett avsnitt av "Wahlgrens värld".

Och sedan 1 januaris höjdpunkt. 

Ben & Jerrys-glass och "Bron" på tv.




Inga kommentarer: