lördag, januari 06, 2018

Mer i det vita: På snöskor


* * *
Det var fredag och vi startade dagen med att testa något nytt.

Jag och Siri följde med morfar ut på äventyr i storskogen.

Vi tog stavar och spände snöskor på fötterna. 
Sedan var det bara att gå, rakt ut i djupsnön.

Det var en naturskön upplevelse, att kunna färdas fritt i skogen. 
Vitbäddade grenar och snölandskap i tysthet, alldeles nära stan. 

Bara något ord ibland och våra andetag.

Så fortsatte vi dagen, jag sprang ett ganska hårt, men kort pass 
på löpband och sedan åkte vi till vänner för att umgås och käka ihop. 
Jag var så hungrig efter en aktiv dag och varm dusch, så det var helt 
fantastiskt att få sätta sig ner och äta gott och dricka något glas vin.

Klockan hann bli ovanligt sent innan vi åkte hem, 
och jag släckte sänglampan med ett glatt hjärta.

I dag har jag haft en mycket dålig ryggdag och har mest ägnat tiden 
åt att mjuka upp och genomleva. Yoga framför kaminen, 
smärtdämpande salva, värmefilt, promenad och varmt bad. 

Försöker ändå njuta i alla stunder, för de är fina, trots smärtan.

Och nu är det lördag kväll hemma. 

Vi gör mest ingenting och det är så härligt.


Inga kommentarer: