måndag, januari 22, 2018

Spalördag och helgkänsla




* * *
Efter den här helgen bär jag med mig en stark känsla
av att motsatta känslor kan existera samtidigt.

Oron och glädjen till exempel.

Vi har Leslies problemöga och Siri som inte kommer
att få fortsätta dansa då hennes utbildning Svenska
Balettskolan läggs ner. För Markus sker också en del förändringar
i livet och så jag med mina konstanta kroppsliga problem.

Ibland samlas allt liksom ihop till en stor knut av ovisshet.

Samtidigt. En genomgående känsla av att vi har det
fint tillsammans. Att problemen är sådana som hör
livet och vardagen till.

Och den här helgen har varit så vilsam.
Jag har inte haft lika ont i ryggen
~ som en gåva inför två lediga dagar.

I lördags åkte vi till Spafyren och badade och bastade,
min julklapp till Siri och Markus. Sedan käkade vi burgare
och pommes på sötpotatis och såg filmen Vaiana.

Vi har också hunnit vara på kalas, veckohandla
och så sprang jag ett backpass på löpbandet
och såg färdigt filmen "La la land".

Mitt betyg på helgen är minst fyra plus,
för en harmonisk och fin känsla.

Just nu är det starkare än oron,
och det är jag tacksam för.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Jo jag hörde om balettskolan, men trodde att de som redan gick där skulle få gå klart? Tråkigt, så fruktansvärt tråkigt då det är en suverän utbildning (vår äldsta har gått där) håller tummarna för Lesloes öga!

Linda sa...

Så otroligt trist för Siri, riktigt tråkigt. Tänk om de val att lägga ner någon hockeyskola eller liknande men det hade aldrig hänt... :/
Håller tummarna för Leslie och för att blir bra för både dig och maken! <3

Mari sa...

Lisa, Siri får gå ut mellanstadiet, men möjligheten att fortsätta till högstadiet försvinner. Besvikelsen är stor. Tusen tack för tumhållning <3

Linda, kan bara instämma. I svartare stunder tänker jag så, att det alltid sparas på flickor som vill göra något annat än syssla med klassiska sporter. Till annat kan det finnas hur många miljoner som helst. Nåja. Det kanske finns en mening med detta också. Och tack för tumhållningar. De behövs :)