tisdag, februari 10, 2015

Fred för nu


* * *
Adderar fotofilter för att få dagen och bilden att kännas mer magiskt.

Väljer tröjan med peace i paljetter på ryggen för att hjälpa mig själv med just det.
Att sluta fred med ryggen, ännu en gång.

Åker till min ryggbehandlare och han frågar vad jag har gjort med nacken. Visste att jag var dålig, men kanske inte så dålig. Min avstängningsknapp halv nedtryckt.

Han behandlar och känslan av att vara fången i mig själv lättar. Allt går inte att göra bra den här gången, kroppen orkar inte ta hand om allt. Det får bli ännu en behandling, snart igen.

Så nu sitter jag, lite sned och sliten, som vanligt efteråt. Men samtidigt glad över att jag funnit någon som kan hjälpa och som oftast har tid att göra det.

Hjälpa.

Dricker te, sköljer ut slaggprodukterna och har en fin kväll bakom mig.

Laxtisdag framför tv:n med "Fixa rummet", samtal med min dotter och högläsning av Astrid Lindgrens "Sunnanäng".

Så går en tisdag i februari. Lite mer fred i nacken.

Thailandsbilder, kommer det fler av. Imorgon.


3 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Ledsen över att din rygg/nacke är dålig, men glad över att du har hjälpen nära. Behöver jag säga att det är sammalika här ;(. Ser fram mot mer bilder från resan. Piggar upp såhär i växelvädret med varma, ljusa dagar. Hoppas Ni får en fin helg med många hjärtliga kramar!

Mari sa...

Usch vad trist med krånglade ryggar och nackar, det tar så mycket energi! Hoppas du snart mår bättre. Stor kram!

Mari sa...

Usch vad trist med krånglade ryggar och nackar, det tar så mycket energi! Hoppas du snart mår bättre. Stor kram!