onsdag, februari 25, 2015

Lite samlarmani


* * *
Jag har precis kommit hem från en kväll på kafé i stan.

Träffade en vän och pratade någon timme. Fint att hinna ses sådär anspråkslöst en vanlig vardagskväll.

Drack en kopp svart te - rabarbergrädd - och mjölk. Det teet påminner mig om en annan tid. Då, när jag och Markus precis hade träffats. Då var det rabarbergrädd, eller earl grey cream. Ofta med lite socker och mjölk.

Nu är mitt svarta te utbytt mot Yogi, örtteet som jag brygger ihop på gasspisen till mustigt, kanel- och kardemummadoftande te. Dricker ur stor mugg med cashewmjölk i.

På jobbet dricker jag kaffe om förmiddagen, te eller vatten efter lunchtid. Har haft ett gammalt Pukka-te som jag gillar utan mjölk. Så fick jag ett ryck och beställde ytterligare ett gäng Pukka-teer.

Och de förvånar mig i att vara så söta, helt utan sötning. Kanske är det lakritsroten som gör det? Rooibos & honeybush (läser att honeybush är en Sydafrikansk buske) och Three cinnamon är mina favoriter - jämte Yogiteet såklart.

Snart hoppas jag att det ska lindra mitt halsont. För nu verkar vi vara där igen, i förkylningsland, hela familjen.

Inga kommentarer: