torsdag, februari 12, 2015

Sista från ön


* * *
När de frågar på jobbet, hur jag haft det, känner jag solen i hjärtat.

Och förstår inte, hur jag inte kunnat längta till detta land. Maten och frukten och värmen, det känns som om min kropp och själ är gjord för det.


En kväll gick vi och åt middag tillsammans med Anne-Li och Urban - ursprungligen från Piteå - som visade sig vara på samma ö vid samma tillfälle. Jättetrevligt. Och Siri hittade ett mysigt krypin att se film på efter maten.


Läste två fina böcker under semestern, mest på flyget dock. Om kvällarna hann jag läsa någon få sida innan ögonlocken klippte tungt.


Nödvändigheter för en stranddag.


Vi skapade snäckmönster.


Gågatan. Här syns vårt hotell till höger. En andrahands-butik uppepå.


Bar på stranden.


Och Siri på en gunga utanför mormor och Jannes bungalow.

Efter frukost på vaniljyoghurt och äpple, minibanan och mango gick vi hit för att bada och fundera på vilken strand vi ville besöka.


Sedan var det dags att säga hejdå till alla fina och åka vidare mot farmor.

Vad ön viskade till oss när vi såg den försvinna från båten?

Kanske - ses vi igen?


Inga kommentarer: