tisdag, mars 29, 2016

Springsällskap och anmäld



* * *
Alltså, jag är helt vilsen på dagarna. Klockan är strax efter sju, tisdag morgon, men jag har närmast söndag.

Sedan är det bara tre arbetsdagar innan vi lättar mot liten semester i Stockholm.

Nåja, träningsveckan som gick var intensiv och rolig.

Jag har varit och fixat ryggen, och även om det är trist att behöva göra det så gläjds jag åt att jag förskjutit intervallen med dubbla tiden för tillfället.

Så sprang jag intervaller på olika sätt och gjorde det lyxiga långpasset med en av mina äldsta vänner Hanna.

Vi avverkade en dryg halvmara medan vi hann avhandla allehanda ämnen.

Underbart sätt att umgås.

I veckan som gick har jag dessutom a n m ä l t mig till Stockholm maraton. När jag låg i soffan och läste runt på deras hemsida rullade ett kollage av bilder på människor som springer i mål efter sina dryga fyra mil. Och jag blev alldeles rörd, när man ser känslorna så tydligt i ansikten.

Vackert.

Men nu tar vi ny vecka, som vi redan liksom är mitt i.



Inga kommentarer: