fredag, juli 07, 2017

Avrunda


* * *
Lämnar mina Helgsidor, de får vila över sommaren nu.

På måndag tar jag över som nyhetschef i två veckor
innan min egen semester tar vid.

~ så jag summerar min vår bland ord & bilder ~

Känner att jag mer och mer kan sluta cirkeln
mellan ord och bild. Att fotografierna blir som jag tänkt mig. 

Inte alltid, men mitt självförtroende växer stillsamt.

Denna vår med reportagen har varit fin. 
Jag har träffat och pratat med så många intressanta människor. 
De sätter färg på mina dagar och gör mig 
varm om hjärtat och ger mig både inspiration och insikter.

Jag har suttit med fingertopparna, tvekande, över tangenterna. Jag har funderat på formuleringar
lika ofta som texten funnit sin egen väg och jag
bara behövt följa med. 

När jag tänker på Helg har jag haft roligt när jag skrivit berättelserna,
även om ämnena är ledsna ibland.

Kanske har jag haft tur, men det är som om detaljer
och formuleringar och uppbyggnader har satt sig
lite extra denna första halva av 2017. Även om jag funderar
och tänker och tänker om har det också känts självklart.

- - - - - - -

Så avrundar jag min arbetsvecka och går mot
en helg med vattenfall och balett på stenhällar.

Jag tänker på vila och läsning och rörelse.

Och på en fin vän som genomgår en stor
operation i dag. Där är mina tankar mest hela tiden.


Inga kommentarer: