fredag, juli 21, 2017

Bastudrömmer




* * *
Låt oss prata om värme.
Det kan behövas denna hutterkyliga sommar 
~ och därför 

passar jag på att skriva detta inlägg tillsammans med Rubinpool. 

Bastu är bland det bästa jag vet. Att sätta sig en stund i
värmen efter ett hårt träningspass och känna
musklerna slappna av. Himmelrike.

En period när jag och syster tränade på anläggning
bastade vi alltid efteråt. En gång hade hon med färsk,
uppskuren ananas som vi åt där i värmen. Himmelrike, igen.

På min möhippa badade vi också bastu och spa-bad.
De som känner mig vet hur mycket jag älskar jag det.

Åh!

Flera gånger om har jag kikat på att klämma in
en liten bastu hemma. I tvättstugan kanske? Det finns små
fina minivarianter som tar förvånansvärt liten plats.

Den här snyggingen på bilderna är lite större, heter Rowen
och kommer från Rubinpool [länk]. 

Kanadenisk hemlock och infraröd värme. Ja, tack.

Tydligen svettas man flera gånger mer intensivt
i en infrabastu vilket beror på att infra-strålarna tränger
sig djupare in i kroppen och värmer upp kroppen inifrån.

Ja, tack!

Värme och njutning bakom en dörr
här hemma. Det skulle vara rätt underbart.


Inga kommentarer: