söndag, februari 18, 2018

Helgen



* * *
Så gick en helg i ett fingerknäpp.

Men vi har hunnit med en hel del.


Förutom lite jobb hemifrån har jag fortsatt med det här.

Att sitta på huk.

Vi har också börjat se "Band of brothers", tusen år efter 
alla andra. Den är bra och välgjord, men jag har lite svårt 
för ändlöst långa krigsscener.


På lördagskvällen följde vi med farmor och 
Siris kusin för en timme av discobowling.

Jag har bowlat en halv gång för tjugo år sedan.

Det är superkul att bowla, upptäckte 
jag och gör gärna om det igen.


Sedan drog vi hem till oss och dukade upp en sen middag.


Det var nämligen dags för familjetradition.

Plockmat och Mellokväll.

Vi sätter betyg på låt och show och hjärtröstar.


När det blev söndag förmiddag drog vi ut på isen.


Leslie sprang så att alla hudvecken blåste i fartvinden.

Bigpaw.

Älsk på bästa hundtjejen och hennes megatassar.


Strax efter lunch köpte jag och Siri godis och gick på bio.

"Coco" visade sig vara en härlig färgfest för ögonen.

Plötsligt vill jag ha Frida Kahlo och 
blommor och ljusslingor överallt.


Sedan var det dags att hugga tag i läxor 
och tvätt och annat inför arbetsveckan.

Och så ska vi göra den här tjejens fötter och tånaglar 
extra prydliga. Till veckan väntar nämligen 
efterlängtad utprovning av tåskor.

- - -

Ett fingerknäpp. En helg. Jag är glad i hjärtat av fina 
aktiviteter och hemmatid, och så är jag glad över att 
värktabletterna har kickat in, så ryggen kan slappna av 
och jag får dra djupa andetag hela vägen ner i lungorna 

~ utan motstånd.



Inga kommentarer: