torsdag, januari 07, 2016

I minus trettio


* * *
Vanlig vardagskväll. Känns som evigheter sedan. Cykeln fick stå idag. I minus 30 fick jag skjuts till jobbet och sedan gick jag inte ut mer förrän min familj hämtade mig och vi åkte för att köpa ny tvättmaskin. Maken har i vanlig ordning läst på inför köpet. Själv tröttnar jag och tycker om att han gör research. 

Sedan middag, raggsockor och värmefilt. Högläsning i soffan - vi läser ännu om Inkafolket - och somna uppe. Familjens hjärta, den nioåriga långbenta, har fått lyxsomna i soffan hela lovet. Men ikväll blev det grå vardag och det var skönt att falla in i rutiner.

Jag har yogat, vi har sett Bron. Och ja, granen står ännu kvar. Den börjar få skott och sprider så fin stämning. Vi måste vara en av få som fortfarande njuter granskog inne en vecka in i januari. 

Inga kommentarer: