lördag, juni 18, 2016

Hemmadag


* * *
Vi har sannerligen haft en lugn hemmadag.

Hela familjen sov till efter åtta och åt sedan frukost i stilla ro. Sedan tog vi en promenad i syrerik luft.  Är så glad att jag har en hund som kan strosa lös, trots att vi går rätt centralt. Det är något jag drömt om.

Siri har invigt badsäsongen med en sejour på poolområdet, nu har hon säsongskort och kan cykla dit hur ofta hon vill. Frihet!

Här hemma har vi läst om en omplacerings-basset, jättelik Leslie i utseende och färg. Vi ska ju inte ha en till, fast roligt att drömma är det. Och så har jag städat och pysslat, sådant jag tycker om när jag har gott om tid.

Nu är håret lockat och naglarna målade och vi ska precis åka med hunden till hundvakt och ta med oss vår fabulösa nioåring på restaurang för att fira allt i livet som behöver firas.

Lite god mat, tjusigt sällskap och kanske ett glas rosé. Det är ungefär vad som behövs för att göra regnvädret lite extra glamouröst.


Inga kommentarer: