lördag, augusti 25, 2018

Berättelse som berör


* * *
Så har första jobbveckan gått och allt är som det brukar, 
förutom att min närmasta jobbvän försvinner från jobbet för studier ett 
bra tag framöver. Glad för hennes skull, men det kommer att bli tomt.

Sedan i våras har jag haft kontakt med en fantastisk kvinna 
som heter Ida Boström. I dag har jag samlat ihop hennes ord till 
ett reportage, som jag känner mig stolt och ödmjuk över att få 
göra. Ida är en inspirerande person i uttryckets sanna bemärkelse. 

Här hittar du reportaget "Jag tänker bli en häftig skyddsängel". 
Med en inloggning ska du kunna läsa det utan att vara prenumerant.

Jag bär med mig hennes visdom och livsglädje in i 
helgen. På djupet berörd. Och glad, vilket kanske är 
märkligt med tanke på ämnet, men allt är Idas förtjänst.


Inga kommentarer: