måndag, augusti 27, 2018

Uppdaterar maratonprogrammet


* * *
När jag stämde av mitt maratonprogram med datumet för själva
loppet visade det sig att jag är ett gäng veckor fel i upplägget. Har ingen
aning om hur det blev så (fast det beror ju på att jag räknat fel ...)!

Jag har helt enkelt fått backa ett antal träningsveckor.
Min tanke är att jag börjar om på rätt vecka, en träningsvecka
som jag alltså genomförde för en tid sedan.

Inspirerad av senaste avsnittet av löparpodden
Ewerlöf & Månström kände jag att jag ville ta tillfället
i akt och springa mer på känsla, nu när tiden liksom finns.

Känner extra sug på att springa terräng, gärna med
sällskap. Långa, lugna pass. Utan klocka, men med
vackra höstlöv och svalkande vindar och skog.

Efter att ha halkat in på det här blogginlägget om Kia
fjällmaraton blev jag oväntat sugen på att genomföra just
ett sådant. Springa långt på fjället. En ödessymfoni som svävar
över löparna vid starten. Den utmaningen skulle jag
gärna göra tillsammans med någon eller några andra.

Många resor jag drömmer om är sammankopplade med
något jag verkligen vill göra på platsen. Springa, vandra, yoga ...

~ så mycket kvar att drömma om!


Inga kommentarer: